2 Ekim 2008 Perşembe

RESİMLİ YAZI…

Bayram bitmeden bir yazı eklemem gerekli diyordum, arkadaşlarıma iyi bayramlar dilemek için.. Sevdiklerimin geldiğinden (Saklanbacım ve ailesi) bahsedip mutluluğumu paylaşmak için..
Anneciğimi misafir edip, biribirlerine nezaket gösterselerde açıklarını arayıp, kenarda kuytuda beni yakalayıp gayet politik bir biçimde, sanki çekiştirmiyor ya da şikayet etmiyor gibi yapıp aktaran Anneciğim ve Özgür Ruhlu ve de hatta Çıtırımı idare ederek geçirmekteyim bayramı..
Bir de resim yapmamın şart olduğuna inanmaktayım ya, zaman ayırmam şart ya..
Dün gece oturup bir suluboya resim yaptım, Gittiğim kursta Sevgili Hocam Gülay Fin genellikle daha önce başka bir ressamın yaptığı resimden çalışmamamızı gerçek objeler ya da fotoğraflardan çalışmamızı önermekte. O etkiyle genellikle fotoğraflardan çalışmaktayım. Reprodüksiyon diye tabir edilen 2 ya da 3 resim yaptım en fazla.
Ama daha önce hiç oryantalist konulu resim yapmamıştım, İnternette gezerken aşağıda kısaca bahsettiğim ressam Preziosi’nin resimlerine rastladım ve “ihtiyar adam” isimli resmi yapmaya çalıştım. Aslında çok detay çalışma gerektiren, böyle acele yapılmaması gereken bir resim ama hoş görün..




Resmin orijinalini yapan, adını daha önce duymadığım sanatçı ile ilgili yaptığım aramada bulduğum bilgileri de kısaca özetleyeyim de resmini kopya ettiğim için beni affetsin dedim...
“1816 doğumlu, Malta’nın ünlü ressamlarından olan Kont Amadeo Preziosi (ataları korsanmış) Malta’daki eğitiminden sonra 1840’da Paris’e giderek Ecole des Beaux Arts’ta resim eğitimine devam etmiş, Preziosi’nin Paris’te bulunduğu bu dönemde Oryantalizmin revaçta oluşu sanatçıyı doğal olarak etkilemiş Oryantalist konulu resimlere yönelmesine neden olmuş , 1842 yılında İstanbu’la yerleşen, İstanbullu bir Rum kadınla evlenen ve İstanbul aşığı olarak anılan ressam Preziosi burada mesleki anlamda verimli bir dönem geçirmiş, çalışmalarını genellikle kağıt üzerine suluboya ve kalemle gerçekleştirmiş. Ve bir av kazası sonucunda vefat etmiş,Yeşilköy’de Latin Katolik Kilise Mezarlığı’na defnedilmiş..”
İşte Böyle sevgili arkadaşlarım..
Bayramın son saatlerine yetiştim, Kutlu olsun bayramınız.. (geçmiş bayramınız dememek için saat 24:00 den önce ye yetiştirmeliyim)

Sevgileeeeer…

6 yorum:

Adsız dedi ki...

evet kutlarız efendim biz de bayramınızı..
bayram şekeri yerine olmuş bu bayram resmi..

iyi ki blog var..
senin resim tekniği çok ilerledi biliyo musun..
farkı farkedebiliyoruz.. artık =)
preiozi değerli demek bi de..
onu diyim
saklanbaç işe dönmüş bile..
yavrucak..
siz de gene ufak ekiple kaldınız orda..
hani istanbul türküleri hani =P..
öper ataletin de öyle gider..

kumhavuzu dedi ki...

teşekkür ederiz efendimm..fundaca Bayram Şekeri:)muhteşem..

benim misafir hala gitmedi:(
ama bugün işteyim..idare..hep idare:)
sevgiler sanaaaa

MAVİANNE dedi ki...

harika olmuş bu resim
çok kabiliyetli olduğunu düşünüyorum
devam etmelisin muhakkak
güzel yorumuna teşekkürler
sevgiler

burdasaklaniyorum dedi ki...

ben hiç bişey anlamadım!!!!
resimden değil, bu gidiş gelişten.
yeteri kadar görüşemedik, yeteri kadar konuşamadık, yeteri kadar paylaşmadık zaman.
üf diyip gitcem şimdi.
aman yaaaa..

Hülya YILMAZ dedi ki...

bak ben geciktim. Geçmiş bayramın kutlu olsun canım...
resim çok çok güzel. daha fazla birşey yazmayacağım, şımarmayasın diye!

Adsız dedi ki...

Yok yok çekiştirmemişlerdir seni Fundacığım, güzel şeyler fısıldamışlardır hakkında eminim.:)
Resimlerini ne zaman görsem keşke benim de böyle bir becerim olsa diyorum. Ama ancak kilim desenleri filan çıkıyor benim elimden. Nerden geliyor o motifler anlamıyorum, elime ne zaman kalem ve kareli bir kağıt geçse bir bakıyorum çiziktirmişim. Ama bir işe yaramıyorlar.:)
Çok sevgiler...