25 Aralık 2008 Perşembe

MİM

Sevgili Dolfin mimlemiş..
Güzel bir konu.. ilk önce yaa 10 şarkı çıkamazki dedim ama sonra bi düşününce 10 a indirmek için elemek zorunda kaldım..
Benim müzikle ilgim galiba biraz karışık..
Sevdiğim, dinlediğim ya da dinlemek istediğim şarkıları sıralayınca anladım ben de..
Yazayım da siz de görün ..
1- diye başlıyorum evet benim ilk ve dinlemeye doyamayacağım şarkı.. Yahya Kemal'in sözlerini besteleyen Münir Nurettin’in şarkısı “ Endülüs’te Raks”..Müzik ve sözlerdeki uyuma bayılıyorum o şarkıyı dinlerken kırmızı katkatlı elbisesi, dekoltesinde bir kırmızı gül, alnında bir halka kakül ile siyah gözleriyle etkili bakışlarıyla raks eden hatun geliyor gözümün önüne..”raks ortasında bir durur, oynar yürür gibi..bir baş çevirmesiyle bakar öldürür gibi” sözleri beni eğlendiriyor..

Korkmayın her şarkıyı böyle anlatmıycam sade şarkı isimleri ve yorumlayanları yazacağım..

2- Good by my love - Demis Rousses
3- Benzemez kimse sana – iyi söyleyen her şarkıcı olur..
4- Singing in the rain – Frank Sinatra
5- Gül yüzlülerin şevkine gel – Benim içinde bulunduğum TSM korosu (bi güzel söylüyoruz ki – hele “dümdereladir na tenedir na tenedir ney aman aman” diye bir nakarat bölümü var ki bayılıyorum :))
6- Padam padam - Edith Piaf
7- Git, Firuze, Gülümse ve daha… Sezen Aksu
8- Yesterday – Beatless
9- Rüzgar, Ne ağlarsın benim zülfü siyahım, Anladım ve daha.. Leman Sam
10- Güneş topla benim için ve daha.. Zülfü Livaneli

Başkada çokmuş.. bir çok TSM şarkısı .. Özdemir Erdoğan şarkıları, Işın Karaca'nın söyledikleri, Nilüfer'in söylediği Kayahan şarkıları..
Arkadaşımın kızı klasik müzik sanatçısı olduğundan bu yana da bir çok klasik batı müziği parçaları dinlemeyi seviyormuşum meğer..
Şöyle bir düşündüm de ben de müziksevermişim de bilmiyormuşum..
Dolfinin sayesinde farkına vardım…

Not: daha önce bahsettiğim “içinde bulunduğum koro”nun vereceği konserde ben de siyahlar giyip konsere iştirak edecek, benim yaşımda (3 aşşa 5 yukarı-5 yukarılar çoğunlukta-) kart hanımlar ve beylerle dizilecek becerebildiğim şarkılarda iştirak edecek beceremediklerimde söylüyor gibi yapacağım..hani eski TRT koroları vardı ya asık suratla neşeli şarkılar söyleyen korolar.. işte aynı öyle bir konsere katılacağım muhtemelen :))

Haydi madem yazı var bir de resim olsun aşağıda.. yine Aivozovky’nin bir resminin fotokopisini dağıtmıştı atölyede hocamız..siyah-beyaz fotokopi.. bizim renklendirmemizi istemişti.. işte o resme bakarak yaptığım Suluboya resmi ekledim aşağıya..

Sevgiler dostlarım…

23 yorum:

Adsız dedi ki...

evet.. listelenince hoş oluyor aslında..

sevdim çok listeni....

resmi de.. irice olan gemi pek narin olmuş ince ince çalışılmış..

ha bi de kart..
posta kartı?? tebril kartı.. kart dö vizit??

di mi..
öpiim bi de

atalet..

kayipsimurg dedi ki...

Eminim çok keyifli olur çıtır hanımların, şık beylerin, asık suratla söyledikleri, neşeli şarkılarını dinlemek.:)
Ben yelkenlilere bitiyorum. Bu tablonun hayranı olmanın da ötesine geçtim. Sakıncası yoksa kopileyip saklamak isterim.
Listeni çok sevdim.
Sevgiler

burdasaklaniyorum dedi ki...

orada olup o koronun izleyicisi olmayı ne kadar çok isterdim biliyor musun. acaba birileri kaydedecek mi ki? hani sonra izleyebilme imkanımız olsa bari yaa..

Kedi Narnia dedi ki...

amanda ödevini bu kadar özenli ve isteklimi yaparmışşş :)

leman sam'ın şarkılarını bende çok severim... dedim ya her şarkı listesinde kendi mimleme yazısında hatırlayamayıpta yazmadığım ama sizlerin listesinde görüp aaa ben bunuda çok seviyorum dediğim şarkıar çıkıyor karşıma :)

MAVİANNE dedi ki...

tablo her zamanki gibi süper
müzikler de öyle

geçkalmadımki dedi ki...

-Ataletim hı hı evet kart dö vizit :))
-Simurgum bakalım nası olacak asık suratla neşeli şarkılar.. Resmi kopilemek istemene sevindim.. belki birgün aslını da sana veriririm bi şeklide :))
-Saklanbacım, sizinkiler dönmeden olsaydı kayıt olurdu da şimdi bilmemki.. ben de izlemek isterim aslında :))
-Dolfinim ödev verir de yapmazmıyım :))
-Teşekkürler Mavianneciğim :))

carpediem dedi ki...

seçilen şarkılar
dinledikleriniz
çok hoşuma gitti doğrusu
yaptıklarınız, resimleriniz..
kendi renklendirmeniz ,
renklerin birbirinin içinde erimesi ,kaynaşması...

ben de resim yaparken,
gazetedeki bir fotoğraftan,
çocuk resmini renklendirmiştim...
güzel bir deneme olmuştu...
konserinizde umarım dilediğiniz gibi olur.

Adsız dedi ki...

Canım Fundam, ben bir liste yapsaydım bu şarkıların bir kısmı aklıma gelmezdi ve okuyunca anladım ki benim listem çok eksik olurmuş...:)Hepsi dinleyeni gibi, zarif, yumuşacık şarkılar...
Resme gelince, ben reimlerini yorumlamaya çekiniyorum çünkü gerçekten teknik bilgi sahibi değilim bu konuda. Ama yine de içimden gelenleri yazacağım azıcık daha sıcak renkler olsa daha mı iyi olurmuş ki? Ya da ben birkaçgündür fazla üşüdüm...:)

Çok sevgiler canım benim...:)

geçkalmadımki dedi ki...

-Sevgili Beyaz Gelincik, Yorumun için teşekkürler :)
-Tatlı Üçtemmuzum..Bayılıyorum yorumlarına..Tamam canım benim birdahaki resimde sıcak renkler daha bol olsun hatta ençok turuncu olsun :))

kayipsimurg dedi ki...

Günaydın;
Napiyon:)

mamila dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞIM YAZILARINI OKUMAK BANA ÇOOOK İYİ GELİYOR.RESİM TABİİKİ HARİKA,SENİN SULU BOYALARINI SEYRETMEYE BAYILIYORUM. RESSAMIM BENİM, ÇOOOOK SEVGİLER

kayipsimurg dedi ki...

Bide var ya. Ben bu resmi masa üstüne yerleştirdim ki:) Utanıyom öteki dediine cevap vermeye :)

hamdivehusnucan dedi ki...

sevgili arkadaşım.iyi olmanız dileyimle güzel bir haftasonu dilerim.funda arkadaşım harikadır bedensel kısıtlamaları olmasına hiç aldırmıyor ve azimle sevdigi işleri yapıyor. herkese böyle enerji lazım degilmi:) selamlar ank.

geçkalmadımki dedi ki...

-İyi geceler Simurgcuum :))
-Sağol Mamillacığım.. senin gibi bu işi bilenin beğenisi çok hoş :))
-Zehracım Ben de sana iyi haftalar diliyorum.. dur arkadaşınla ilgili sayfana gelicem..

hamdivehusnucan dedi ki...

canım iyi geceler benden küçükmüşsün ben 53 yaşındayım:)bizim funda hanım yanılmıyorsam noterden emekli olmuş yürüme sorunu var koltuk değnegi ile yürüyor bir ablası var annesi ilede tanıştım.yarın kitap kulübümüzüntoplantısı var daha detaylı sorarım belki arkadaşınız o fundadır.sevgiler selamlar.

Şarküteri dedi ki...

Merhaba mim arkadaşım. Dediğim gibi kendi mimime başlamadan önce gelmiştim zaten ama bu gelişimde yorum yapmak ta istedim. Resim yaptığını duyuyordum çeşitli yorumlarda ve alperin yazılarında ama gözümle görme fırsatı olmamıştı. Bir resim sanatçısı varmış meğer burada... Ellerine sağlık.

Şarkı seçimleri güzel, her tarzdan müzik var nerdeyse. Zülfü Livaneli, Beatles ve Frank Sinatra' da uyum var. Şu "sing it in the rain" i bir kere daha dinleyeyim. Özlemişim.

Segi ve saygılarımla, hayırlı günler.

alpernatif dedi ki...

şimdi şöyle bir hissiyat oluştu
yukarıda verilen müzikleri çalıp,
resmi de karşıma alıp
bir kadeh şarapla dertleri boğmak geldi içkiye

hissiyatın geçmesine izin verilmeyecektir :D

kayipsimurg dedi ki...

Günaydın;
Napıyon?
Bi de haftan iyi olsun tamam mı ?
:)

mamila dedi ki...

SEVGİLİ FUNDA SEVDİKLERİNLE BİRLİKTE ,MUTLU SAĞLIKLI HUZURLU VEE BARIŞ DOLU YENİ YILLAR DİLERİM. SEVGİLER

ben-ce dedi ki...

Canım benim sana tüm gönlünden geçenlerin gerçek olacaı harika bir yıl diliyorum,komacan öptüm seni

ben-ce dedi ki...

Ben Belgin Güven,yazmayı unutmuşum:PP

MAVİANNE dedi ki...

selam nice yıllar diliyorum sana
sevgiler

Adsız dedi ki...

Mutlu yillar Funda'mmm...
Sevgiyle simsicak opuyorum.