21 Aralık 2008 Pazar

KOLAJ

Biliyorum çok ara verdim..
Yazamadım ya da yazmadım.. yazmak için bişeyler olmalı..
Önceki yazımdaki gibi gece yarısı sokakta kalmak değil tabi konu ama.. elle tutulur klavyeye gelir bişeyler olmalı..
Son zamanlarda benim için önemli sayılacak neler oldu bi düşünelim...
Hani hayatımda iki gün resim çalışması beni doyurmuyor daha daha bişeyler yapmalıyım istiyorum ya (bu yapacaklarım ev kadınlığından uzak konular olsun da ne olursa olsun)
Yine başka bir parantez (aslında aylardır günümün 24 eksi 8 saati benim nazlı Anneciğimin nazı ile oynamakla, Onun yönetiminde Onunla diz dize göz göze bizim evin dört duvarı içinde yaşamaya zorlanmakla geçmesi nedeniyle coşmuş olabilir bu dışa açılma arzusu)
Ayy Çıtıır bırak iki satır yazayım.. Şimdi yalaka kedi modunda, yazı yazdığım parmaklarımı yalıyor iştahla, bide uzanıp öpmeye çalışıyor, harfleri göremiyorum..

Geçen yazıda söz etmiştim… koro çalışmaları ardından da diksiyon çalışmaları..
Anneciğimden izin alıp katıldım, bu Çarşamba Koroda 2 şarkı terennüm ettik benim iznim bitti, Perşembe Ümit Yaşarın birkaç şiirini konuştuk, iznim bitti eve döndüm koşa koşa..
Biraz gecikirsem Anneciğim “neyin nesididir bilmem ki çok şiddetli bir ağrı var başımda” diyerek bidaha dışarı çıkma demek istiyor..
Evdeyken de birlikte Esra Erolu izleyelim, markete birlikte gidelim.. pek misafirliğe de gitmeyelim.. pek misafir kabul etmeyelim, misafiri severiz de aslında da mükemmelciyiz ya.. yakın veya uzak bir konuğumuz gelecekse kırmızı alarm verilir, ev tertemiz mum gibi olmalı, ikramımız abartısız ama bol çeşitli, sağlıklı yiyeceklerden oluşmalı, kalıp gibi ütülü masa örtülerinde şık sofralar kurulmalı.. Ben de hiiiç bu türlü ev sahibi olamadığımdan bize gelen “benim dostlarım-yakınlarımdan” utanır ve gelmesinler ister Anneciğim..
Ben de İstanbulda gelen kanuklarıma “ ay kusura bakmayın benim şık ikram malzemelerim antalyada buradakiler kalan döküntüler” diyorum, Antalyada ise tam tersi ay ben iyileri istanbulda bıraktım dandikleri buraya getirdim diyerek kandırıyorum konuklarımı.. iki tarafı bilenler zaten biliyor beni.. (bilmeyene de ben söylüyorum sonra gerçeği ya )
Bu gün, hani hep bahsederim ya benim sevgili dostlarım var, Patronumla Pamuk’um diye.. Benim eski Müdürüme Patron dedik baştan öyle kaldı ismi.. Pamukta aslında Nedret ama sahiden Nadir bulunan.. yumuşacık ve beyaz O da O nedenle Pamuk..
Patronumun doğum günü bu gün.. dönence günü.. Yine Anneciğim izin vermediği için Akşam yemeği programı yapamadık daha önceki doğum günü kutlamalarımız gibi.. Akşam üzeri birkaç saat izin aldım..deniz kenarında büyük kadehlerle ikişer kadeh şarabımızı içtik kutladık yeni yaşı.. Eve vaat ettiğim saatten bir saat geç gelebildim.. yine anneciğimin baş ağrısı tutmuş “neyin nesidir bilmemki” türünde..
Yarın resim çalışmam vardı Atölyede ama, bu gün başağrısına sebep oldum madem yarın diz dize oturayım da tv izleyelim birlikte diyorum…yani dersimi kırmak niyetindeyim..

Hadi resim konusuna geçelim, bu yazı kolaj gibi ordan buradan olur diye düşünerek başlıklandı ama yine yaşamımda olduğu gibi yazıda da Anneciğim daha çok yer kapladı…
Resmi anlatayım mı önce, Salı günleri gittiğim atölye de kolaj öğrendik. Bir minik genç hocamız var.. çeşitli resimleri bir kartona yapıştırıp, araya kendi çizimlerimizi katıp, fonu da suboya ile boyayalım dedi.. ben de biraz dergi gazete vs. den iki adet te eski fotoğraf fotokopisinden yararlanarak araya da bi şarap şişesi çizip yaptım kolajı.. eski fotoğraflardan üç kişi olanı tanıyan kalmamış.. yıllaaar evvel kaybettiğimiz teyzemizin okul arkadaşıymış Didar.. resimdekilerden biri O, ama hangisi bilen yok.. bu bilgi resmin arkasındaki yazıdan..
Diğer iki kişilik resimde koyu renk elbiseli olan Anneciğim, açık renk elbiseli genç kız da yıllar sonra kavuştuğum sevgili Gül Halam..
Önce o yaptığım kolajı ekliyorum aşağıya…


Sonra o yaptığımız kolajı sulu buya kağıdına çizip boyamamızı istedi küçük hocamız. E ben de yaptım o minicik resimde Annem kendi yüzünü beğenmedi, onu çirkin zannetmeyin o tarihte yüzü aşağıdaki gibiydi.. bir vesikalık fotoğrafını daha aşağıya ekliyorum ki okurlar gerçekleri bilsin…



Kolaj Molaj yine bol laf çıktı çok uzattım yine .. isterseniz yarısını okuyun derim.. ama resimlere bakın olur mu…

Hoşçakalın.. Sevgiler hepinize…

22 yorum:

Adsız dedi ki...

bittersweet diye bi sözcük.. var..
acıtatlı da..açılımı bizde yok ..
o kavram yok sanırım..
ondan öyle bi sözcük yok..
ya da ben duymadım..
bu yazı ööle olmuş..

kendi yaşantımdan ve hekim olarak yaşlıları takip etmemle ilgili olarak birikimimden çıkardığım bir şeyi dile getireyim..

erteleme.. kimse için.. erteleme..
gülerek ama sinirlenmeden..
kendin için yaptıklarını bırakma..
hayır bi de özgür eşden yana şanslısın.. senin gereksinimlerine hak veriyorken...

çok yazarım bu konuda da..
dönüyorum.. resimlere..
kolaj için seçimlere bayıldım..
o soldaki çifte..
alt soldakine kırmızı pabuçluya.. kadehe..
üçlü gruba..
delikten bakan göze ve tümüne..

suluboyada yüzler süper oluş bence..

ama anne.. oya gibi..
güzel kadınlar yaşlanınca.. hiçbirşeyi kendi kaybettiklerini düşündükleri güzelliğe eş değer bulmuyor..

neden biliyo musun..
yaşadıkları hayatta bir haksılık edildiğini düşünüyorlar içten içe..

o yüzden ertelememek gerek..
yumoş yaşlılığın geçiyor..yolu..yaşamaktan
sanırım ..

saklanbaç anne anneye benziyor di mi?? =D...

kocaman öpesim geldi seni..
resim süper olmuş...
ellere sağlık..

yaşam da süper olsun..

sevgiyle......
atalet..

alpernatif dedi ki...

ataletin yorumunu okumadan aynı şey aklıma geldi

gözler bu kadar mı benzer !

geçkalmadımki dedi ki...

Ataletim.. yorumun ilaç gibi geldi.. ne şahane hekimsin sen, ta oralardan iyileştirici güce sahipsin..
sağol :))
Alpercim.. Saklambaçım ve kardişi hep seçicidirler, sülalede kimde ne güzellik varsa seçip almışlar..
teşekkürler :))

Adsız dedi ki...

Ne zaman gelsem incelik dolu bir yazı buluyorum burada.
Huzurla geliyorum, sanki iyileşmiş gibi geri dönüyorum...
Aile dediğimizde aynı şeyden bahsettiğimizi sanıyor olsak da her biri ayrı dünyalar aslında...Farklı kuralları var hepsinin...Sizin ailenizi seviyorum Fundacığım...Sonunda kendini nasıl iyi hissedeceksen öyle davranmak en iyisi galiba...
Annemize çok sevgiler...:)
Bana mı öyle geldi, resim çizerken gittikçe daha rahatlıyorsun sanki...Çok dinlendirici buldum ben bu resimleri...

Çok sevgiler Fundacığım...:)

kayipsimurg dedi ki...

Bakıyom bakıyom. Muhteşem diyom resimlerine.
Bir kaş tatili sırasında hani entellektüel kamplar falan vardır ya ööle bi yere gitmiştik üç günlüğüne. Orda resim, çamur, yoga falan gibi kısa süreli kurslar vardı. Resim kursunda kolaj yaptırıyorlardı. Daha önce dediğim gibi çöp adam çizmeye profesyonel destek alan ben, doğal olarak resim değil çamurla uğraşmayı tercih ettim. Çamurdan yapa yapa bi vosvos araba bi de converse benzeri pabuç yapabildim. Ve böylece sanatla olan bağlarımı uzaktan sevmek moduna çevirdim:)
Bi de nasıl bi yol bulunur bilmiyorum ama ertelemek doğru gelmiyo bana. Ben başka nedenlerle erteledim yıllarca. Sonra bir trafik kazası 8 ay yatağa bağlı geçiverdi.
Ertelediklerimin değerini o an anladım ancak.
Kimse böyle öğrenmesin. Kimse ertelemesin bişiileri.
Sevgilerimle

kumhavuzu dedi ki...

pek güzel hepsi geçkalmadımkiciğim..
kolaj..çok şahane görünüyor.bende böyle karışık şeyleri seviyorum anladımbunu:)herşeyden biraz:)
İiyiki bunlarla uğraşıyosun..yoksa zor bazı şeyler..
herkes kendine bekliyor.

sevgiler canım

Parpali dedi ki...

Resimin kolajı da, yazının kolajı da çok güzel olmuş. Başka bir anlatım buluyorum burada hep. Resimlere de bayılıyorum...

Adsız dedi ki...

Canım resmin her ikisi de harika..
Ama annen konusunda diyeceklerim var,nolur hayatını erteleme.Bak annemde bana aynısını yapıyordu biliyorsun,noldu,sonunda tak kalp krizi,kendimi kasmaktan. Ama kardeşime yapamıyor,çünkü o tınmıyor,hayatonda yapmak istediği her şeyi yapıyor,annem gayet güzel yalnız kalabiliyor evde. Oysa bendeyken yanından bir saniye ayrılamıyordum,sabahları güne sabah sabah Seda Sayan ile başlıyordum,düşünsene kabus gibi:))
Demek ki tınmamayı öğrenmek lazım biraz,hayır demeyi de,çünkü önce sen mutlu olacaksın,o zaman çevrendekileride mutlu edersin.
Çok doluyum ya bu konuda döküldüm:)))
Seni seviyorum dünya güzeli,misafir konusunda bende senle aynıyım
gelen beni bilir diyorum zaten,beklemesin benden öyle hamarat ev kadını halini,olamam zaten:))
Öptüm

MAVİANNE dedi ki...

kolaj süper olmuş
dönmene sevindim

geçkalmadımki dedi ki...

Sevgili Dostlarım..
Ne güzel yazmışsınız.. Yüreklendirdiniz beni..şimdi çantamı hazırladım, Anneciğimin yarınki ihtiyaçlarını ayarladım..Atölyeye gideceğimi de söyledim..
inşallah akşama mutsuz bulmam..
Teşekkürler hepinize...

Ece dedi ki...

Bak naap biliyo musun..Daha şikâyet duymadan evvel sen sırala.Off başım ağrıyor,çok canım sıkılıyor vs. diye.Seninle ilgilenirken unutur şikâyeti falan.Vallahi benim kayınvaldem üzerinde çok denenmişliği vardır ve başarılı olmuşumdur.Haberin ola:)

Kolaj çok zevkli di mi..Çok da güzel yapmışsın ellerine sağlık.

Annen de çok güzel bi hatunmuş ha..

Herkes söylemiş erteleme diye. Aynı fikirdeyim.Hatta ben de ertelememeliyim..

Sevgiler canım

geçkalmadımki dedi ki...

Denemeliyim Ece'cim..
Eveet, Sen de erteleme..
Sağol...

hamdivehusnucan dedi ki...

merhaba yazılarınız çok samimi ve güzel zevkle okuyorum hep yazın olurmu.iyi geceler diliyorum selamlar ank

kayipsimurg dedi ki...

Napıyon:)
Bi de akşam dönünce noldu merak ettim :) Ece'nin tavsiyesi iyi gelmiştir umarım

gungece dedi ki...

Kolaj çalışması pek güzel olmuş, elinize sağlık. Bu arada nazlı annenize sevgiler:))

burdasaklaniyorum dedi ki...

vakit olsa da gelebilsem görürdüm orjinalini işte =(
bi de,
beni annaneme benzeten de çıktı ya, ilk oldu galiba 8)

geçkalmadımki dedi ki...

-Teşekkürler Zehra'cığım..her zaman beklerim :)
-Olmadı simurgcuum, denedim.. bastırdı beni :))
-Teşekkürler Güngece.. ziyarete ve yoruma.. bizden de sevgiler...
-Ah saklanbacım gelebilemedin ki..
evet daha çok babaannene benzediğini söylerler.. ben en çok seni sana benzetiyorum.. (Eşsizsin manasında) :))

Adsız dedi ki...

Canım mutsuzda bulsan aldırmamaya çalış, sen üzüldükçe o devam eder rolüne, sen aldırmazsan bir müddet sonra vazgeçer,tecrübeyle sabittir:)
Sitemdeki egzersizleri haftada bir yenileyeceğim, çünkü her biri bir haftalık zaten. Tavsiye ederim uygulamanı, hatta annenede uygulat deermişim:)))

geçkalmadımki dedi ki...

Harikasın Belginciim..
Uygulatırım deermişim :))

hamdivehusnucan dedi ki...

iyi geceler ankaradan antalyaya bolca kar ve soguk gönderiyorum.birazda siz üşüyün.ben buyaşımda -53- şunu ögrendim hayat seyredilecek ertelenecek kadar uzun ve sonsuz degil iki kirpik arası mesafesi kadar.oyüzden zamanı seyretmeden yaşayalım.selamlar ank zehra

kayipsimurg dedi ki...

Napıyon :)

hamdivehusnucan dedi ki...

iyi geceler benim bilinçaltıda önemli günlerde erken kalkmam gerekirdiginde iyice derin uykuya yatardı:)ters çalıştıgı çok olmuştur.ank selamlar