6 Eylül 2008 Cumartesi

LEYLEK LEYLEK HAVADA, ( 1 )

Merhabalaar,

Ağustos ayı çok hareketli geçti benim için, benim ölçülerimde.. Olağan yaşamımda hareket Antalya-İstanbul-Ankara üçgeni içinde olur, buna bir ilave memleket çok hareket sayılır. Çıtır Kızımız Kedimiz bizi kendisine ebeveyn seçtikten sonra (yani 5 yıldır) Özgürle birlikte, yerleşik düzenimizin dışında hiçbir yere seyahatimiz olmadı, olamadı, Çıtırımız okurda alınır şimdi bu yazıyı, yani bi şikayetimiz yok aslında.. zaten Antalya’dan sıkılınca İstanbul’a tatile, İstanbul’dan sıkılınca Antalya’ya tatile gidiyoruz, bir de ben zaman zaman kızımı babasıyla bırakıp Ankara’daki sevdiklerimin yanına gidiyorum. Çıtırla geçen 5 yılımızdaki hareket böyledir.. istisnai durumlar dışında..
İstisnai durumlar nedir ? istisnai mutlu durumlar..
Yakınlarımızın çocukları birer genç insan olup bir bir evlenmeye kalktılar ve seçtikleri eşleriyle seçtikleri mekanda evlenmeye karar verdiler. Bana da bir bir onların mutluluklarını paylaşmak düştü.
İlk önce Özgürün Amca torunu Sevgili Uygar ve Sevgili Arzu’nun düğünü için Avanos’un Özkonak köyüne yolculukla başladı hareketli günlerim..
Uygar küçücüktü tanıdığımda, olağan üstü sosyal bir çocuktu ve bir ticari deha olma yolunda bir ufaklıktı, şimdi mali müşavirlik ofisi açmayı planlayarak, matematik öğretmeni ile evlenerek, rakamlarla ilgisini yaşamının her zerresine katmış, bir deha..
Antalya –Avanos yolculuğum Damat Uygar’ın karşılaması ile son buldu.. Yıllaaar evvel (26 yıl olmuş) Özgür’le bir gezimiz sırasında uğramıştık O zaman görmüştüm o köyü ve o evi, o yörenin sıcacık güzel insanlarını, Yukarıdaki sözünü ettiğim deha o tarihi eser kapsamında olan köy evini restore etmiş yaşanır hale getirmiş.. sevgili eşinin ailesi de o köyden, o nedenle bağları hayli sıkı o yöre ile.
Yabancı olduğunu düşündüğüm topraklarda öyle sıcak karşılandım ki, sabah saat 05 te orada oldum saat 03 ten beri garajda beni beklemektelermiş. Çok enteresan hani bu yılın başında kaybettiğim kayınvalidemden bahsetmiştim ya, rüyalarına girip, “hadi gidin otogara, orada beklemesin funda” demiş.. Onun daha iyi bildiği topraklara benim ilk yalnız gidişimde bana eşlik etmiş.. tuhaf değil mi …


Evin girişi



aşağı katta bir oda


bahçeden görünen manzara


Her neyse o çiçekler içindeki köy evine geldik. Diğer yakınlarım tarafından sıcak bir karşılamadan ev ve yakın çevreyi tanıdıktan sonra bahçedeki kabak çiçeklerini severken yakalandım, ev sahipleri hemen birkaç tane koparıp dolma yapmayı önerdiler. Bu çiçekler sabah güneş biraz yükselince kapanırlarmış, erken saatte alınan çiçekler dolma için idealmiş.




hemen öğle yemeği için “kabak çiçeği dolması” yapıverdim :))

Efendim sonra düğün hazırlıkları…
Düğün üstelik Uygar’ın düğünü öyle birkaç satırla anlatılamayacak.. anlaşılan bu pehlivan tefrikası olacak.
Zaten Uygar’ın baba soyu pehlivan. Özkonak’da Pehlivan Ahmet’in torunu diye biliniyor.

E demekki arkası yarın.. ne dersiniz. Hadi o zaman bu günlük bu kadar yeter. Ben de biraz blog dolaşayım değilmi, saklanbacımı bile okuyamadım günlerdir.

Şimdilik hoşçakalın sevgiler sevgili okuyanlar…

7 yorum:

alpernatif dedi ki...

Benim okurken başım döndü
Bacağınıza kuvvet :D

burdasaklaniyorum dedi ki...

günlerdir gelip gidiyorum.
gelmişsin.
noolur uzun ara verme.
dinledim her şeyi ama, okumak istiyorum bir de.
çok özledim seni.

bast - ANNEKEDİ dedi ki...

Selamlar,oldukça yoğun bir yaz geçirmişsiniz,ne güzel...
Bende kendimi bildim bileli hayvanlarım yüzünden tatil yapamadım. Ama olsun onlarla çok mutluyum.Şimdi müsaitim ama bu seferde sağlık sorunlarım.
Sizi ve çıtırı kocamaaan öpüyorum.Yeni evlilerede ömür boyu sağlık ve mutluluklar diliyorum. Gözlerim tablo aradı bulamadı :(
SEVGİLER

uctemmuz dedi ki...

Hoşgelmişsin geçkalmadımkiciğim...Bu sayfada yeni yazı görmek ne hoş.
Devamını bekliyorum.
Çok sevgiler...:)

Adsız dedi ki...

merhabalar funda ablacım..
yazının devamını merak ettim..bir de kabak çiçeğinden dolmanın tadını :))
sevgiler,
nurdan

Hülya YILMAZ dedi ki...

hani arkası yarındı.... o "yarın" daha olmadı mı???
32 kısım tekmili birden "Uygar Pehlivan'ın Düğünü" nü merak ediyoruz...
Not: Foto eklemişsin ama sayfada görünmüyor. Bi kontrol eder misin? Yoksa bende mi bi problem var...

Sevgiler

burdasaklaniyorum dedi ki...

ben de devamını yazacaksın diye gelip gidiyorum ama.....
yazası gelmeyince de yazamıyor ki insan. kendimden biliyorum 8)