12 Kasım 2008 Çarşamba

ÖZLEM

İnsanın yaşamında içini acıtan ama konuşmak istemediği konular vardır ya, ya da herkesin yoktur da benim var..
Saklanbaçımın eski arkadaşını bulduğu yazısını da okuyunca yazmak istedim…
Üç yılı geçmiş, içimi acıtan ama hiç dillendirmek istemediğim konunun üzerinden.. bu konuda konuşmak istemememin sebebi çok canımın yanması..
belki bir psikoloğa gitsem hemen ortaya çıkacak ruhumun yüzeyinde hemen görünecek bir sorun bu.. benim sorunum.. sadece benim sorunum..
Hiç alışık olmadığım bir durum olması belki bu denli üzülmeme sebep..
Benim kişisel özelliklerim içinde söylenir ben de bu konuda tevazuu göstermem..Dostluk, arkadaşlık çok önemlidir benim için ve beni tanıyan, görüştüğüm tanıştığım dostluk kurduğum kişilerce sevildiğime inanırım..
Bu inancıma en çok katkısı olan, beni bana çok değerli hissettiren bir arkadaşım vardı.. vardı değil var.. benden uzakta ama var, dilerim hep var olur..
Arkadaşlarımı hep severim, çocukluğumdan bu yana benim için çok önemli olmuştur arkadaşlık kavramı..
Neyse içimi acıtan konu benim en sevdiğim dostlarımdan biri benimle dostluğunu kesti.. Üç yıl önce.. muhtemelen yanlış anladı beni, oysa yaşadığı zor günlerde hep yanında olmak istedim..
Yolunda gitmeyen evliliğini sonlandırmak üzereydi.. yine onun mutluluğunu arzu ederek, belki onun için daha iyi olur diye düşünerek, tabiî ki hiç ısrarlı olmadan belki geçici bir sorundur düzelir diyerek.. Onu hiç kaybetmek istemediğini söyleyen, Onu hiç üzmemeye kararlı olduğuna beni inandıran eski koca ile görüşmeyi sürdürdüm, belki Onun yani kendi arkadaşımın mutluluğu için elimden bir şey gelir diye..
O arada üzmeyeceğine inandığım eski koca üzdü Onu, ben Arkadaşımı üzen kişi ile o an görüşmeyi kestim…
Ama benim çok sevdiğim arkadaşım kocası ile görüşüp taraf olduğumu düşündü sanıyorum,
Son Telefon görüşmemizde böyle düşündüğünü ifade etti..Daha sonraki aramalarımı yanıtlamadı..
Çok uzun yıllar hep Onun mutluluğuyla mutlandım, üzüntüleriyle üzüldüm, başarılarıyla gururlandım, övündüm..
Birdenbire çıktı yaşamımdan büyük bir boşluk bırakarak..
Ben kırıldım Ona, çok kırıldım.. beni bana en çok değerli hissettiren dostum birden çekildi hayatımdan..
Hep o boşluğun yarası acıdı, sık sık rüylarımda gördüm onu.. İstanbul’a gittiğimde Tekrar aramadım bu sefer...Ondan bekledim bu sefer..
Dün gece rüyamda tekrar gördüm ve bu günüm, tüm günüm hep onunla geçti..
Rüyamda beni anladığını, daha önce yanıldığını söylüyordu, sıkıntılıydı.. yanında olup sıkıntılarını hafifleteceğimi düşünerek buluşma noktamıza gidiyordum heyecanla, gidemeden uyandım.. çok üzüldüm uyandığıma, tekrar uyumak istedim.. olmadı,
Gözyaşlarımdan yastık ıslanmıştı, gözümü açtığımda Çıtırım hayretle yüzüme bakıyordu..
Kalktım O’na bir mail yazdım.. ulaşmadı mail adresi değişmiş muhtemelen.. Hiçbir hatam olmadığı halde (ben böyle düşünüyor ve inanıyorum ama) benle görüşmeyi kesen arkadaşımı çok özledim ve gurur yapıp söylememem gerekiyor belki..
Evet O’nu çok özledim ve elimden bir şey gelmiyor..

İçimde büyüttüğüm bu acıyı paylaşmak istedim sadece bu gün, bu rüyamdan sonra..

Hani derler ya acılar paylaşılınca azalır diye.. Belki azalır.. azalır mı ? Sanmıyorum.. yazarken çoğaldı sanki..

Neyse daha fazla karartmıyayım içinizi..
Dostlarım…

Bu gün resim eklemek de gelmiyor içimden..
Sevgiler size…

21 yorum:

Kedi Narnia dedi ki...

Funda can,

Şu yazdıklarını 1 ay sonra okumuş olsan inan sana da çok dokunaklı gelirdi sanırım. Bir duygu yoğunluğu içinde yazmış olduğun her halükarda belli…

Şimdi benimde vardı taaaa çocukluktan kalma bir can ciğer dostum. Yurtdışındayken aramız bozuldu… Sen gibi problemi çözmek için Türkiye – İngiltere arası gidip geldiğim günlerin birinde onunla görüşmek istedim. Bir süre cevaplamadı mesajlarımı. Sonrasında ısrarlı olduğumu anlayınca hazır olmadığını ve bu görüşmenin ne zaman olup olamayacağına henüz karar veremediğini söyledi. Ve biliyor musun öncesinde yine bir tartışma yaşadığımızda bana benzeri bir laf etmişti. Şu anda görüşmeye hazır değilim, olunca ararım falan diye.. Lan dedim ben bu kızı seviyor olabilirim, ama onun bu sevgiyi kullanma hakkı yok. Bir ayağı yurt dışında olan çok sıkıntılar yaşayan arkadaşıyla empati kurmak yerine onu boynu bükük geri gönderdi. Neymiş hazır değilmiş! Sanki karı koca ilişkisi yaşıyormuşuz gibi.

Sendeki arkadaş, bir evlilik bitirmiş… Sende eski eşle olan arkadaşlığı ve görüşmeleri devam ettirmişsin. Art niyetin olmadan… Yıllardır tanıdığın, her şeyi paylaştığın ve dost deyip hala yastık ıslattığın o arkadaş senin aslında iyi niyetli olduğunu anlamamışsa ve bununla da kalmayıp suçlamalarda bulunmuşsa kendi başarısız evliliğinin suçunu sana atarmış gibi taraf tuttun diye mızıklanıp görüşmeyi reddettiyse bir kalemde sildiyse eğer kusura bakma, ama en başından aslında siz çokta iyi dost değilmişsiniz. Hakiki dostluklara birkaç defa şans verilmeli, eğer karşı tarafı bu kadar çabuk kaybetmeyi göze almıyor ve harcamaya kıyamıyorsan.

Bence sen kendini tam olarak ifade edemediğin için dert etmişsin bunu kendine. Çünkü söyleyecek çok sözün var, ama karşı taraf bir şekilde engelliyor seni… Duymak istemiyor, iletişimi sağlamıyor. Bak ben bu tarz ilişkilerde patronluk yapan tarafa kıl olurum. Kendi arkadaşımı bir daha görüşmemecesine hayatımdan siliyor olmamın tek nedeni sevgimi bu anlamda kullanıp bana üstünlük taslamaya çalışıyor olmasıydı. Bunu hiç kimsenin yapmasına izin verme. Ne kadar çok seversen sev… O arkadaş senin sevgini hak etmiyor. Hem herkese kendini anlatmak istediğin şekilde ifade edemezsin… Ne dersen de anlatmak istediğin şey karşı tarafın anlayacağı kadardır. Kullandığın kelimeler ne kadar duyarlı olursa olsun…
Rüyalarda ona ulaşamıyorsun çünkü gerçek hayatta bunu gerçekleştirmen mümkün değil… Orada sonuca ulaşamıyor olmanın tek nedeni bu bence. Bilinçaltın yönlendiriyor olmalı rüyalarını… Boş ver arama… Açıklamada yapma… Anlamaz ki zaten… Evlilik bitirmiş senide bir nevi günah keçisi ilan etmiş…

Burnumu sokup bunca sözü karaladığım için kusuruma bakmazsın herhalde… Bazen sorunları yaşarken içinde olduğumuz için 3. göz şeklinde görüyor olmak çokta mümkün olmuyor… Benim yazını okurken gördüğüm şey yukarıda yazdığım gibiydi… Kendini paralama bu kadar…

Sevgiler

Adsız dedi ki...

biten herşey üzer..
bitmemesini sağlayabilirmişiz gibi gelir..
ama ilişkilerin tümü iki taraflıdır..
iki kişilik.. bazen.. bir tarafın çabası bu ilişkiyi sürdürmeye yetmez..
üzülmemiz doğal.. ama sürdüremiyoruz işte..
meylin gitmemesi iyi olmuş..
belki artık arasa da.. aynı tad olmayacak..
ilk sorunda zaten gee önce bu ilk sorundan başlanacak karar verirken..
bu yüzden burdan sana çıkma teklif ediyim ben..
istanbuldaki dostun olayım..
yeni kuralım bu dostluğu ve hiç yanlış anlamalara izin vermeyelim..
öpeyim bi de..atalet..

Adsız dedi ki...

tahmin ettim kim olduğunu. ama zaten genel bir "şımarıklık" hali yok muydu onun? senden başka herkese karşı?
senin üzülmene üzüldüm ama esas onun için üzüldüm galiba. kaybının ne büyük olduğunun farkında olmaması mümkün değil.
bi de;
e yeni dostun da var bir üst yorumda ilan olunan. beni de alın aranıza. ben de nişantaşı çocuğu olayım. hı? 8)

Adsız dedi ki...

Demek herkesin hayatında var benzer şeyler. Çok içim acır benim.. ordasaklanana da yazmıştım. "hakkatten önemli olsaydı eski dost&arkadaşlar zaten şimdi hayatımda olurdu" derim hep ben. Sizin dostluğunuza talip bir sürü aday var bakın :) bence bu bile üzülmemenize sebep hemde çok büyük bir sebep.

Sevgiler benden de kocaman.

geçkalmadımki dedi ki...

Dolfinim, yazdıkların nasıl moral verdi bilsen, harikasın.. sağol...

Ataletim.. İstanbul'daki, Dünya'daki, Everendeki dostum.. ne güzel ve sıcak bir kucak açılmış bana.. Nasıl iyi geldi.. merhem gibi yumuşattı yaramı..

Saklanbacım :)) canım.. üst yomula ilgili sen zaten benim parçamsın ya...

Sevgili Who, benden de sana kocaman sevgiler...

Parpali dedi ki...

"O böyle bir şey yapmaz. Yapmışsa bile geçerli bir nedeni vardır." diyebildiklerimizdir gerçek dostlarımız. Kızarız bazen, hatta küseriz bile. Ama biliriz ki, o dostumuzdur. Onunla konuşulabilir en konuşulmayacaklar bile. Eğer böyle olmuyorsa, elinizden geleni de yapmışsanız, akışına bırakmak gerek.
Hem yazmanın insanın ruhuna iyi geldiğine inanırım ben. İnsan içini temizler yazdıkça. Bence iyi gelecek. Sevgiler benden de.

Adsız dedi ki...

parpaliye katılıyorum..
o yapmaz diyebilenler kalsın..
diğerleri.. dışarı..

bi deee...
bu yazıdan sonra rahatlama olmuştur..
en azından o insandan yana dönüp.. çok uzaktan da olsa.. düşündüklerini söylemek gerek halkanın kapanıp senin özgür kalman için..
diye inanırmış.. avustralya aborijinleri..
evrenle bu kadar uyum içinde yaşayanlardan daha mı iyi bileceğim ben??
ben de öyle inanıyorum..
sen de hem meyl atmış..
hem de burdan uzaya göndermiş olduuna göre..
artık halkan kapandı bak nası süper hafiflemiş hissediyosunnn
=)

atalet.......

Adsız dedi ki...

Bazen bazı insanlar hayatımızdan birden çıkıverir. Ben bunun mutlaka hayra olduğunu düşünürüm. Onun boşluğu daha iyi bir şeyle dolabilir,çünkü evren boşlukları sevmez. Zor olduğunu biliyorum, ama sende kendini akışa bırak,rahatla. Bende yaşadım çok böyle şeyleri, hayatıma girmek isteyen hoşgelir,çıkmak isteyene güle güle diyorum artık. Eskiden bende senin gibi kahrolurdum. Bu yüzden sana diyorum ki, bunun senin hayrına olduğunu düşün mutlaka. Gerçek dost olsaydı seninle konuşurdu önce, kaldı ki sen kötü bir şey yapmamışsın canım benim. Bırak evren onun yarattıı boşluğu güzellikle doldursun. Öptüm seni

Ece dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ece dedi ki...

Herkes yazmış ne güzel şeyler..Ben beceremedim..eski bir yaralı olarak..
Ama bazen, yeniler daha yeniliyor insanı.Üzüntülerin hafifliyor..
Dene bak..Hattâ sıraya beni de al..
Üzülmüş kalbine benden de sevgi al..

geçkalmadımki dedi ki...

Haklısın Tülaycığım, Akışına bırakmalı...
Halkam kapanmıştır dimi Ataletim.. İyiki varsın...
Ben de Umarım o boşluk dediğin gibi güzellikler iyiliklerle dolar Belginciğim.. Sağol..
Arada silinen yorum benden diil :)
Ecem Senden de kocaman sevgi aldım Kalbimin en mutena yerine yerleştirdim..Sağol..
Sevgiler hepinize...

Ece dedi ki...

Silinen yorum benimdi..İnternet kesintleri sırasında,mükerrer olduğu için sildim birini.
Tekrar sevgiler..huzurlu uykular.Bak ben gelicem rüyana bu gece.Saçını okşamaya..

geçkalmadımki dedi ki...

Çok huzurlu uyudum dün gece Ecem..
Sebebi Senmişsin şimdi anladım..
Sevgiler...

kumhavuzu dedi ki...

bu gibi durumlarda ben ne diyorum biliyormusun:)
benim hayatımda senin olman yada olmaman belki çok fark etmez..hele bu durumda..hele bu kadar uzun arkadaşlık sonrası bu yaşanıyorsa tabii durum daha başka..ama senin hayatında benim olmamam senin için büyük eksiklik:)))))
biraz megalomanca..ama öylee
senin o arkadaşında seni kaybetmiş güzelim..üzme kendini daha fazla..acır bilirim ama bazen iyide olur..hiçbişey sebepsiz değil..senin hayatından çıkması gerekiyormuş ve çıkmış:)

geçkalmadımki dedi ki...

Keşke çıkmasaydı ama çıktı kumum.. sağol..

MAVİANNE dedi ki...

canım yaaa,
böyle şeyler oluyor malesef hayatta,
dostluk ve arkadaşlık bizim için önemli olduğu kadar karşımızdaki için değerli değil belki de,
benim de hayatımdan aniden çıkan dortum sandığım bir insan oldu
çok şaşırdım, ailece görüştüğüm arkadaşım,
bana soğuk davrandı, hissettim arkadaşlığımı istemiyor,
ama aramızda hiç bir şey geçmedi,
benim açımdan herşey yolundaydı,
bana kızdıysa da bir nedenden ben bilmiyorum
gelip söylemeliydi, o kadar yakındık
ama kesti attı
ben soramadım ona, neden benimle bitirdin dostluğunu diye
istenmeyen biri olarak bunu soramıyorsun
o söylemeyince
üzülme
herşey olacağına varıyor
takılmamaya çalış
sevgiler

uctemmuz dedi ki...

Fundacığım, yanlış anlamalar bozulmasına ihtimal vermeyeceğimiz öyle ilişkileri bitiriyor ki hepimizin hayatında. İnsan inanamıyor. Haddim olmayarak şöyle söylesem: Seni en çok üzen ne, kendini doğru anlatamaman mı, yoksa arkadaşını kaybetmen mi? Eğer arkadaşının buna değeceğini düşünüyorsan bu güzel duygularla belki onu bir kez daha aramalısın. Değerli dostlukları konuşamadan bitirmek insanın içinde çok şey bırakıyor.
Çok sevgiler Fundacığım ve klişe olmasın, çok inanarak söylüyorum...bir insanın seni kaybetmeyi göze alması büyük yanlış...

geçkalmadımki dedi ki...

Herşey olacağına varır haklısın sevgili Maviannem...
Üçtemmuzum, anlatamamak var ama kayıp daha çok acıttı içimi.. ondan yazdım...

sarışeker dedi ki...

Dmin sana uzunca bir yorum yazdım ama galiba gitmedi.Şimdi de kafamı toplayamıyorum.Sadece,üzülme diyeceğim birtanem.Bak bizler varız burada ve seni çok seviyoruz dostum...sonuna kadar.

geçkalmadımki dedi ki...

Sarışekerim..
iyiki varsın..ne mutlu bana...

aysema dedi ki...

Resimler de çok yakışıyor yazılarınıza... Lütfen eklemekten vazgeçmeyin.